17 maj 2010

17 Maj

Sådär nu är den italienska marängen gjord och bottnarna i ugnen. Så efter min lilla paus här ska jag göra passionsfruktsmousse som jag ska fylla tårtan med :)

Ett bra recept på det är:
900 g passionsfruktspuré
650 g italiensk maräng
1500 g grädde
12 gelantinblad

Rosorna börjar så sakterliga ta form och bladen likaså så nu är jag snart redo.... Ska bara komma på hur jag ska transportera tårtan också.... eller tårtorna, blir en 5 våningstårta och 1 eller 2 bredvid.... har inte riktigt bestämt mig än... Har heller inte riktigt bestämt utseende men det brukar ge sig under skapandets gång tycker jag.... Vet bara att det ska vara vita och rosa rosor och att det ska vara enkelt, kul med fria händer!!!!

Fastnade på tårtdekors hemsida med massor av tips och ideer, riktigt kul att fokl som e så duktiga delar med sig av tips och ideer!!!!

Nä nu måste jag fortsätta jobba, ingen rast, ingen ro ;)

/ Diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar