27 jan. 2011

Dåligt

med inlägg....jag vet men håller på och bakar nu för fullt till helgens doptårta.... En liten kille som heter Tage ska få denna kreation. 

N helg har jag en utmaning som heter duga.... En kille son gillar Ben Ten, ninjas och batman, hur ska jag få ihop dessa tre ??? Tror jag får välja en av dem!

Måste tipsa om min favoritform just nu.... Silverwood, helt underbar form som man kan moderera hur man vill, Silverwood Multisize Foldaway Square Cake Tin 12... små fyrkanter, stora avlånga mm JA väldigt bra, bästa priset har http://www.cakescookiesandcraftsshop.co.uk....

Ikväll ska jag på Avsmakningsmeny på Årstiderna i MAlmö... Det är Operakällaren som gästspelar, ska bli jätteroligt, älskar att gå ut och äta....Här kommer menyn:

Gästspel av Stefano Catenacci
från Operakällaren
Torsdagen den 27 januari 2011




Amuse bouche
Äggröra i sitt skal med svart Perigord tryffel
*

Avsmakningsmeny
Bräckt färsk pilgrimsmussla med blomkålscrème och äppelcrisp
***
À la minute rökt Landö-röding
med lättrökt fiskbuljong och pocherat vaktelägg
***
Kalvbräss ”Raz el Hanout”,
stekt med orientalisk kryddblandning, hommus och citronette
***
Ugnsstekt piggvar med krispigt piggvarsslag,
russin, rödvinssås gjord på oxsvans med salvia, inkokt paksoi
och krämiga Puylinser med anklever från frigående ankor
***
Helstekt rådjursytterfilé med svartvinbärssky och
potatispuré med svart Perigord tryffel
***
Operakällarens Comtéost lagrad i 18 månader med fikonmarmelad
***
Hjortronsufflé med mylta, vaniljglass och äppelmunk

950 kr


 
Berättar allt om hur det var efteråt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar