10 nov. 2010

Just nu...

...pågår det cupcakesbak i mitt kök. Ledig idag och ska hälsa på en väninna som fått barn i kväll så tänkte överraska med lite cupcakes, aldrig fel! Så dekorationerna ligger på bordet och torkar, Cupcaksen är på svalning, limecurden jag ska ha i dem är på planering ;) och jag hamnade vid datorn. Det receptet jag använder vid cupcakes blir fina lagom "kulliga" kakor med bra konsistens. Kommer inte ihåg vart jag hittat det, har använt det i flera år nu men här kommer det om någon är intresserad!


 CupCakes, 6 st
2,5 dl vetemjöl
1,5 dl socker
1,5 tsk bakpulver
0,5 tsk vaniljpulver(socker)
1 dl mjölk
75 g smält smör
-blanda alla ingredienserna till en slät smet, fyll formarna 2/3 delar och baka av i 200 grader 15-20 min-

(vill man ha chokladsmak så kan man ta i 1-2 msk kakao)



Nu ska jag göra limecurden så den får svalna lite, sen ska jag träna och när jag kommer hem ska dessa små sötnosar dekoreras!

1 kommentar: